Radar ARPA i ECDIS

 

Radar to urządzenie coraz częściej spotykane na wszelkiej maści mniejszych jednostkach pływających, w tym jachtach czarterowych... nie wspominając już o jednostkach większych, na których radar nie jest "opcjonalny" - a wymagany!

 

Nic w tym dziwnego - radar w bardzo znacznym stopniu wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa załogi oraz samego jachtu, zwłaszcza podczas rejsów nocnych, w trudnych warunkach atmosferycznych lub po nieznanych wodach.

 

Kurs ARPA i ECDIS pozwoli nabrać kwalifikacji niezbędnych do obsługi tych, dość skomplikowanych przecież, urządzeń - a, jak wiedzą wszyscy żeglarze, bezpieczeństwo to ostatnia rzecz na której powinniśmy oszczędzać. 

Manewrowanie Jachtem

 

Trzydniowy kurs manewrowy na Morzu Bałtyckim, prowadzony przez doświadczonego instruktora. 

Wymagane jest doświadczenie żeglarskie - kurs ma przebieg bardzo intensywny, szczególnie więc zapraszamy osoby chcące udoskonalić umiejętności na dużej jednostce. 

 

W trakcie szkolenia przećwiczymy, między innymi: zacieśnioną cyrkulację na silniku, podejście i odejście od nadbrzeża (rufą, dziobem, skosem, ukosem), cumowanie na kei z wykorzystaniem cum, szpringów, mooringów, pracę na linach, samodzielne cumowanie.

Manewrowanie Jachtem

 

Trzydniowy kurs manewrowy na Morzu Bałtyckim, prowadzony przez doświadczonego instruktora. 

Wymagane jest doświadczenie żeglarskie - kurs ma przebieg bardzo intensywny, szczególnie więc zapraszamy osoby chcące udoskonalić umiejętności na dużej jednostce. 

 

W trakcie szkolenia przećwiczymy, między innymi: zacieśnioną cyrkulację na silniku, podejście i odejście od nadbrzeża (rufą, dziobem, skosem, ukosem), cumowanie na kei z wykorzystaniem cum, szpringów, mooringów, pracę na linach, samodzielne cumowanie.

Manewrowanie Jachtem

 

Trzydniowy kurs manewrowy na Morzu Bałtyckim, prowadzony przez doświadczonego instruktora. 

Wymagane jest doświadczenie żeglarskie - kurs ma przebieg bardzo intensywny, szczególnie więc zapraszamy osoby chcące udoskonalić umiejętności na dużej jednostce. 

 

W trakcie szkolenia przećwiczymy, między innymi: zacieśnioną cyrkulację na silniku, podejście i odejście od nadbrzeża (rufą, dziobem, skosem, ukosem), cumowanie na kei z wykorzystaniem cum, szpringów, mooringów, pracę na linach, samodzielne cumowanie.

Manewrowanie Jachtem

 

Trzydniowy kurs manewrowy na Morzu Bałtyckim, prowadzony przez doświadczonego instruktora. 

Wymagane jest doświadczenie żeglarskie - kurs ma przebieg bardzo intensywny, szczególnie więc zapraszamy osoby chcące udoskonalić umiejętności na dużej jednostce. 

 

W trakcie szkolenia przećwiczymy, między innymi: zacieśnioną cyrkulację na silniku, podejście i odejście od nadbrzeża (rufą, dziobem, skosem, ukosem), cumowanie na kei z wykorzystaniem cum, szpringów, mooringów, pracę na linach, samodzielne cumowanie.

Manewrowanie Jachtem

 

Trzydniowy kurs manewrowy na Morzu Bałtyckim, prowadzony przez doświadczonego instruktora. 

Wymagane jest doświadczenie żeglarskie - kurs ma przebieg bardzo intensywny, szczególnie więc zapraszamy osoby chcące udoskonalić umiejętności na dużej jednostce. 

 

W trakcie szkolenia przećwiczymy, między innymi: zacieśnioną cyrkulację na silniku, podejście i odejście od nadbrzeża (rufą, dziobem, skosem, ukosem), cumowanie na kei z wykorzystaniem cum, szpringów, mooringów, pracę na linach, samodzielne cumowanie.

Żeglarz jachtowy

 

Aby podejść do egzaminu na żeglarza jachtowego lub sternika motorowodnego wymagane jest posiadanie wiedzy według programu MSiT z dnia 09/04/2013 poz. 460. W czasie szkoleń żeglarskich, motorowodnych lub rejsów stażowo-szkoleniowych uczestnik szkolenia zdobędzie wiedzę i umiejętności, by podejść do egzaminu na uprawnienia do posługiwania się łodzią żaglową o długości do 12 metrów.

Każdy z uczestników szkolenia będzie samodzielnie wykonywał manewry stojąc za sterem i manetką silnika oraz będzie dowodził załogą. Każdy również będzie pracował w funkcji członka załogi na różnych stanowiskach manewrowych. Dokładne podsumowywanie i omawianie każdego manewru przez instruktora skutkuje tym, że wszyscy doskonalą swoje umiejętności nie tylko w czasie samodzielnego przeprowadzania manewrów, ale przez cały czas trwania szkolenia.

Sternik Motorowodny

 

Patent Sternika Motorowodnego można porównać do prawa jazdy - bez niego ani rusz!

 

Intensywne szkolenie, pod okiem doświadczonego wilka morskiego, gwarantuje uzyskanie pełnego kompletu wiedzy teoretycznej i praktycznej, niezbędnej do podejścia do egzaminu (przeprowadzanego po ukończeniu szkolenia) oraz uzyskania uprawnień do kierowania jednostką pływającą do 12 metrów długości, bez ograniczenia mocy silnika. 

 

Podstawy nawigacji, manewrowania, naprawy i konserwacji silnika, pierwszej pomocy, nauka kotwiczenia i cumowania, prac bosmańskich, kierowania załogą - kurs został stworzony z myślą zarówno o początkujących jak i zaawansowanych adeptach sztuki żeglarskiej. 

Jachtowy Sternik Morski

 

Podejście do egzaminu na Jachtowego Sternika Morskiego związane jest z wymogiem odbycia stażu morskiego w ilości minimum 200 godzin - potwierdzeniem odbycia stażu jest opinia kapitana jachtu. 

 

Kurs Jachtowego Sternika Morskiego organizowany przez MCP pozwala zdobyć nie tylko wymagane godziny stażu morskiego - nauczymy Cię jak bezpiecznie prowadzić rejsy, kierować załogą, poznasz podstawy nawigacji, locji i eksploatacji jachtu morskiego, zapoznasz się z przepisami prawa morskiego, przeprowadzisz manewry na żaglach i silniku... i wiele, wiele więcej!

Wróc

Warsztaty nawigacyjne z rozszerzonym pakietem UKF z DSC

 

Kurs stworzony z myślą o adeptach sztuki żeglarskiej, zarówno hobbystów jak i osób pragnących rozpocząć pracę na morzu. Warsztaty nauczą Cię bezpiecznie prowadzić jednostkę pływającą po różnych akwenach, w tym na wodach pływowych w systemach IALA "A" i "B", oraz ułatwi zdobycie uprawnień Jachtowego Sternika Morskiego, Motorowodnego Sternika Morskiego oraz Kapitana Jachtowego lub Motorowodnego. 

 

Niezwykle istotną częścią kursu jest nauka obsługi radia krótkiego zasięgu, urządzenia znajdującego się na wyposażeniu każdej jednostki pływającej. Warsztaty pozwolą podejść do państwowego egzaminu, przed komisją Urzędu Komunikacji Elektronicznej - zdobycie uprawnień radiooperatora jest niezwykle ważnym krokiem w karierze każdego aspirującego żeglarza!

Maritime Consulting Poland

Dariusz Robert Kowalski

ul. Koszalińska 60

75 - 900 Koszalin

NIP: 669-199-92-21

PKO BP (PLN28 1020 2791 0000 7202 0242 9165

PKO BP (EUR) 22 1020 2791 0000 7102 0257 4143